Fakturering

Utöver Skatteverkets krav på en faktura har Rivners egna krav för att fakturan ska kunna hanteras i vårt system. Dessa krav måste vara uppfyllda för att fakturan ska hanteras och betalas.

Välj det alternativ som passar er bäst och återkom med information om vad som passar er bäst.

Så skickar du fakturor till Rivners

Vi på Rivners vill att du som leverantör ska få betalt i tid och på ett säkert sätt. E-faktura är ett säkrare och snabbare sätt att hantera fakturor på och värnar om miljön. Du har två olika alternativ att välja mellan för att skicka dina fakturor elektroniskt till Rivners:

E-faktura Rivners AB

Fakturamottagare: 

Företagsnamn: Rivners AB

Organisationsnummer: 556106-0822

e-fakturaadress*: 7365561060829

e-fakturaleverantör: Scancloud

Peppol-ID: 0007:5561060822

 

E-faktura Rivners Sanering AB

Fakturamottagare: 

Företagsnamn: Rivners Sanering AB

Organisationsnummer: 556060-9330

eID*: 7365560609333

Peppol-ID: 0007:5560609330

 

Faktura som PDF-fil via e-post

Om ni vill skicka fakturan som en PDF-fil via e-post så har vi följande adress.

Fakturamottagare:

Rivners AB

E-postadress: faktura@rivners.se

 

Fakturamottagare

Rivners Sanering AB

E-postadress: faktura.sanering@rivners.se

OBS! Eventuellt underlag måste skickas med samma PDF som fakturan.

Fakturaadress

Rivners AB
Segersbyvägen 3B
145 63 Norsborg

 

Fakturaadress

Rivners Sanering AB
Segersbyvägen 3B
145 63 Norsborg

 

Rivners tar inte emot pappersfakturor via post därför uppmanar vi alla våra leverantörer att välja ett av alternativen ovan. 

Efter erhållen faktura kommer betalningsvillkor 30 dagar att gälla.

Rivners krav på information och märkning

Information och märkning som ska finnas på fakturan.

  • Fullständigt juridiskt bolagsnamn på köpande bolag
  • Organisationsnummer
  • Faktureringsadress
  • Referens: Namn på beställaren
  • Projekt/Littranummer

Om fakturan inte uppfyller Rivners krav på information och märkning, kan fakturan inte hanteras och kommer att reklameras/avvisas. Det är leverantörens ansvar att rätta upp och skicka in en ny korrekt faktura.

Några vanliga anledningar till reklamation eller avvisning är:

  • Fakturareferens saknas
  • Angiven fakturareferens går till ett annat bolag i koncernen än vad fakturan är ställd till
  • Upplysning om omvänd skattskyldighet saknas (Byggmoms)
  • Betalkonto saknas

Tillsammans är vi den kompletta leverantören av rivning, transport och anläggning

Lotus Rivners Rivab Ak Schakt Lodab
Produktion: Webbpartner

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår